جزییات سه طبقه شدن میدان ونک | این تغییر چه زمانی رخ می دهد؟

جزییات سه طبقه شدن میدان ونک | این تغییر چه زمانی رخ می دهد؟

به گزارش همشهری آنلاین، حمید جوانی؛ شهردار منطقه ۳ در جمع خبرنگاران درباره سه طبقه کردن میدان ونک گفت: طرح طبقه زیرین میدان ونک، تونلی است که توسط حوز

به گزارش همشهری آنلاین، حمید جوانی؛ شهردار منطقه ۳ در جمع خبرنگاران درباره سه طبقه کردن میدان ونک گفت: طرح طبقه زیرین میدان ونک، تونلی است که توسط حوزه معاونت فنی و عمران طراحی شده و مطالعات آن انجام شده است. تونلی که از بزرگراه حقانی (زیرچهارراه جهان کودک، زیر میدان ونک) به سمت ملاصدرا وصل می‌شود.

او افزود: با توجه به مترو، یک طبقه هم زیر مترو طراحی شده است. این موضوع درحال مطالعات است. کارهای مطالعاتی قرار است که امسال انجام شود و بعد از مطالعه، ‌در صورتی که جوابگو باشد وارد فاز اجرا می‌شود.

شهردار منطقه ۳ در پاسخ به این پرسش که آیا این مطالعات به شورا ارائه شده است؟ گفت: هنوز مطالعات نهایی نشده است. جلسه‌ای را با مشاور طرح و مشاور مترو داشتیم. طرحی را مبنی بر دو طبقه کردن تونل مترو آوردند که یک طبقه مترو و یک طبقه سواره باشد.

جوانی با اشاره به اینکه این موضوع قبلا سابقه مطالعه در معاونت فنی و عمران داشته است، ادامه داد: زیرگذر جهان کودک و میدان ونک به سمت ملاصدرا و اتوبان شهید چمران قبلا طراحی شده و اسناد مطالعاتی در معاونت عمرانی موجود است.

او افزود: پروژه بسیار بزرگ است و اگر بنا باشد حجم اولیه آن اجرا شود از چهارراه جهان کودک به سمت بزرگراه چمران امتداد دارد که نیازمند مطالعات جدی است.